25 września 2014

Jak zrobić domowe SPA ? Mój sposób na relaks podczas jesiennych wieczorów.

Jesień. Za oknem co raz zimniej, szybciej robi się ciemno, a pogoda staje się ponura i kapryśna. Większość ludzi wpada w jesienną chandrę. Jest kilka sposobów by temu zaradzić i poprawić sobie humor. Jednym z nich jest urządzenie sobie w domowym zaciszu SPA. Taki rytuał też jest dobry wtedy kiedy mieliśmy stresujący dzień lub w przypadku pań łagodzi napięcie przedmiesiączkowe. Jak zafundować sobie relaks dla ciała i duszy? Zapraszam do czytania :)






1. Przygotowuję siebie i domowników/współlokatorów na to, że w łazience zamknę się na parę godzin, żeby nie dobijali się do drzwi, kiedy akurat będę się relaksować ;) Najlepiej zrobić SPA wieczorem, albo gdy nie ma nikogo w domu. 

2. Na parę godzin przed myciem nakładam olej na włosy, dzięki temu będą jeszcze bardziej miększe i gładsze po wysuszeniu. 

3. Jestem najedzona, ale nie przejedzona. Myślę, że to oczywiste, by nie czuć się głodna/spragniona  albo ociężała w trakcie :P 

4. Dbam o nastrój. Przygotowuję świeczki zapachowe lub kadzidełka. Ja uwielbiam świeczki o zapachu lawendy i róży, a kadzidełka mnie trochę drażnią i głowa czasem od nich boli. Co kto lubi :) Do łazienki zabieram miękkie ręczniki i wygodny szlafrok.

5. Wyszukuje i ściągam muzykę relaksacyjną. Ja ostatnio używałam min. z tej Strony, puszczam na mp4, zakładam słuchawki i zamykam oczy i odpływam.

6. Swoje domowe SPA zaczynam od prysznica na zmianę zimną i gorącą wodą i wykonuje masaż gąbką z wypustkami. Pobudza to krążenie, odżywcze substancje później lepiej będą się wchłaniać, po za tym regularny masaż ud i pośladków poprawia ich wygląd i eliminuje celluit. Myję włosy szamponem, dwa razy by dobrze zmyć olej wcześniej nałożony. 

7. Wykonuje peeling cukrowy całego ciała. 

8. Nakładam maskę na włosy pod foliowy czepek, następnie ogrzewam suszarką i owijam ręcznikiem (można użyć czapki ). Taki kompres na włosach trzymam całą kąpiel.

9. Nalewam wody do wanny, wsypuję sól do kąpieli lub olejek. Można dodać też kilka kropel olejków eterycznych, nie które mają właściwości lecznicze np.cedrowy, geraniowy lub lawendowy i wiele innych.

10. Kiedy wanna będzie napełniać się wodą, ja zmywam dokładnie resztki makijażu i nakładam  na twarz maseczkę nawilżającą lub oczyszczającą. Pod wpływem ciepła pory się rozszerzają, łatwiej je wtedy dogłębnie oczyścić.

11. Wyłączam telefon, zapalam świeczki, puszczam muzykę, zanurzam się w wodzie, zamykam oczy i nie ma mnie :)

12. Moczę się tak minimum pół godziny, choć potrafię nawet i dłużej, taka ze mnie foka :D

13. Po kąpieli zmywam maskę z włosów i z twarzy, a na osuszone ciało nakładam balsam lub masło do ciała.

Po takim seansie jestem tak odprężona i rozanielona , że gdy kładę się do łóżka od razu mam ochotę iść spać. Następnego dnia moje samopoczucie jest o niebo lepsze, twarz promienieje, a ciało i włosy są milsze w dotyku. Zdecydowanie polecam od czasu do czasu zafundować sobie takie SPA :) Najważniejsze podczas takiego SPA jest to by się nie śpieszyć i robić wszystko dokładnie i starannie.




10 komentarzy:

  1. Świetne rady i opis całego rytuału ;D aktualnie jestem wykończona pracą więc w weekend na pewno skorzystam z tego posta ; ))
    K&E

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie dni dl siebie :))dzięki za rady


    fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  3. ale super! <3 chyba kiedyś z tego skorzystam... "chyba"? o niee, na pewno! :)

    Co powiesz na wzajemną obserwację? z mojej strony gotowe.
    Zapraszam do lajkowania, będę n i e z m i e r n i e wdzięczna!
    https://www.facebook.com/pages/ANNFFASHION/1397734147115883

    pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma to jak domowe SPA! :) chociaż ja nie potrafię długo leżeć w wannie, wolę wziąć szybki prysznic i przenieś większość zabiegów do łóżka! :DDD

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie to wygląda dokładnie tak samo, uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zwykle raczej nie siedzę tak długo w wannie. Preferuję prysznic i do łóżka. :)

    Zostałaś nominowana na moim blogu do Liebster Blog Award. Jeśli masz ochotę odpowiedzieć na parę pytań, zapraszam. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj: http://infernalnephilim.blogspot.com/2014/09/tag-liebster-blog-award-i-wosy-na-drugi.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojj baaaardzo chętnie zafunduję sobie takie SPA! Tylko z tą muzyczką muszę coś wykombinować, bo radio mi nie działa, chyba będę musiała puścić z tel ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. ja jutro mam w planie takie małe domowe spa,i do tego jeszcze zapach Yankee Candle i wieczór mam zapewniony! Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. też uwielbiam robić sobie takie spa :D tylko potem wszyscy wyzywają, że za długo łazienkę zajmuję :(
    masz cudownego bloga, dodaję do obserwowanych ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...